Pannekoeken, bier en gletsjers..

07-11-2009 Bernd 14 Reacties

Hallo,

Daar waren we weer! We zitten momenteel in Franz Josef en hebben dus heel wat kilometers afgelegd sinds ons laatste verhaaltje..

Nadat we de Golden Bay hadden verlaten zijn we richting Westport gegaan. En omdat we eerst een stuk terug moesten rijden (we kwamen weer langs de camping waar we voor de Golden Bay zaten), was dit een tocht van bijna 300km. Een flinke zit dus, met de nodige beklimmingen en afdalingen. Aangekomen in Westport zagen we al vlug dat hier weinig te beleven was, een beetje een dode boel. Het regende ook nog de hele tijd dus het zag er allemaal erg grauw uit. We hebben toen de rest van de dag maar gerelaxt in de camper en zijn op tijd gaan slapen.

De volgende dag zijn we richting Greymouth gegaan, de route die we daarvoor volgde is 1 van de mooiste routes ter wereld volgens de Lonely Planet. Voordat we aankwamen in Greymouth hebben we eerst een tussenstop gemaakt bij de Pancake Rocks. Deze stenen zijn zo genoemd omdat het net lijkt alsof het allemaal op elkaar gestapelde pannekoeken zijn (zie foto's). Erg mooi om te zien.

Daarna zijn we Greymouth ingereden en hebben we de top 10 camping opgezocht. Van hieruit besloten we om het centrum maar eens in te lopen om te gaan midgetgolfen. Alleen was het verder lopen dan gedacht (klein uur gelopen). Aangekomen bij het Midgetgolf heb ik Sabine even een poepie laten ruiken :p (de uitslag: 54 - 63) .

Op de terugweg kwamen we langs een bierbrouwerij en toen leek het ons wel leuk om een rondleiding te nemen. Helaas, waren we daarvoor net iets te laat, maar gelukkig konden we nog wel meedoen met het bier proeven!

De daarop volgende dag zijn we op weg gegaan richting Franz Josef, bekend om zijn grote gletsjer. Aangekomen in het dorpje hebben we daar een beetje rondgewandeld en zijn toen richting top 10 gegaan. Daar hebben we een wandeltocht geregeld naar en op de gletsjer. De rest van de dag heb ik nog een beetje getraint en wederom gerelaxt (het blijft een vakantie).

Zaterdag werden we om half 1 opgehaalt door de gletsjer gidsen, we werden naar hun centre gebracht en daar kregen we een korte uitleg en de nodige kleding (schoenen, sokken, broek, jas en van die ijzeren spikes voor op het ijs). Een kleine 20 min. later waren we afgezet aan de voet van de gletsjer en kon de tocht beginnen. Eerst moesten we een uur lopen voordat we uberhaupt bij het ijs waren, daar aangekomen deden we onze spikes onder en begon de ijsklim. Het was een leuke wandeling en een compleet nieuwe ervaring voor mij en Sabine.

Na deze wandeltocht zijn we op de camping de jaccuzi in gegaan om lekker bij te komen.

Het is nu ondertussen zondagochtend en we gaan zo onderweg na Wanaka (wederom een lange tocht). Ik hoop dat ze daar Wifi hebben op de camping of een goeie mobiele dekking zodat ik nog wat mee kan krijgen van Fc Twente - Ajax. We zullen zien.

Verder lezen we jullie reacties altijd met veel plezier (als we 's ochtends wakker worden kijken we altijd eerst of er nog nieuwe reacties zijn), en hopen ook dat jullie blijven reageren. We proberen ook zoveel mogelijk jullie vragen te beantwoorden in onze verhalen, we hopen dat dat een beetje lukt.

Dat was het voor nu, tot lezens!

Groetjes,
Bernd en Sabine

nico en astrid op 8 november 2009 om 01:23

Hallo blue brother &sister gewldige foto"s van die gletjer,lijkt me eenzeer mooie ervaring,moet een behoorlijke wandeling zijn geweest, maar ach wat jullie hebben vakantie dus tijd zat.Wat de spelletjes betreft is het wel leuk dat Berndtook is een keer wint.Prettig week-end verder en veel plezier Pa & As.

ilse op 8 november 2009 om 11:14

Hey sabje en berndje!!! Wat een leuk verhaal weer! En wat super zeg, op zo'n gletsjer klimmen/lopen =D!!....Ik heb heb het alleen maar aangeraakt en aan de voet gestaan (in Noorwegen). Hebben jullie ook al een stapeltje stenen gemaakt (Gewoon met kleine en grote stenen uit de natuur, is een traditie in noorwegen, om te laten zien van 'hier ben ik geweest',,ik weet niet of dat daar ook zo is ;)).... Ben weer benieuwd naar de volgende foto's en het verhaal!! xxx Ilse

ilse op 8 november 2009 om 11:27

Heb het even op internet opgezocht, het zijn 'steenmannetjes' ;) xxx ilse

ww op 8 november 2009 om 12:21

Zo luitjes, daar ben ik weer. Ik heb met plezier effies de verhalen weer gelezen en wat zijn jullie actief!! Erg mooie foto's weer vooral de gletsjer foto's!! Erg gaaf lijkt me dat gewoon alleen al om te doen. Ben jaloers op jullie. Wel weer balen dan jullie na 300 km rijden een dode boel aantreffen met slecht weer. Trouwens ik zag ook een foto's van het spel biljarten. Waarom is daar de uitslag niet van vermeld?? Ik begin namelijk het vermoeden te krijgen dat een ene Waanders misschien toen wel verloren heeft hihi. Veel plezier nog daaro en ben benieuwd wat jullie allemaal nog gaan beleven daar.

marieke op 8 november 2009 om 13:13

Hee hallo! Wat een mooie foto's van de rotsen en gletsjer. Lijkt me een geweldige ervaring. En sabine, maak je niet druk over de punten. Ik heb gisteravond met 164 punten verloren met Rummikub. En oma stond met stip bovenaan. En ik zal je verder niet jaloers maken, maar ik ga zo met Robbie wandelen. Hij staat al te popelen bij het raam:-) Veeel plezier, en tot mails. Kusje Mar

arnold op 8 november 2009 om 13:14

ik wil jullie ook niet jaloers maken, maar ik ga zo wandelen met marieke. En sabine, de konijnen hebben nog geen jonkies. Veel plezier, mazzel!

robbie op 8 november 2009 om 13:17

waf sabine en bernd, hebben jullie daar ook al vriendjes van mij ontmoet? Hier gaat alles goed. De brinta ben ik alleen een beetje zat. Ga zo marieke en arnold uitlaten. Een poot van van je maatje

marloes op 8 november 2009 om 22:14

Hej Bernd en Sabine:D Mooi om te horen dat het daar zo super is:) Hier is ook alles goed, Teddy leeft nog en mn vader heeft net een muis vermoordt dus dr kan niets meer mis gaan...:P Heel veel plezier nog daar met gaten en harten graven en boekjes lezen en alles wat er nog meer gaat gebeuren! Groetjes Marloes

marloes op 8 november 2009 om 22:18

Zie nu de foto's pas trouwens, maar Bernd, je wordt een fokking maestro met dat graven van je:P Geniaal!

seth op 8 november 2009 om 23:42

Zo Bernd en Sabine, mooie foto's hebben jullie gepost zeg! Dat ziet er erg mooi uit daar in NZ. Het goede nieuws is dat Twente met 1-0 gewonnen heeft van Ajax! Dat wordt dus weer feest morgen op het kantoor! Hoeveel kilometer hebben jullie nu al gereden met de camper?

liset op 9 november 2009 om 11:17

Hej hallo, Wat een geweldige foto's weer. Dat moet een mooie ervaring zijn geweest dat klimmen. Hihihi. Nou sab nog even en je bent 20....:P:D Veel plezier!! Liefsss

annabel op 9 november 2009 om 16:20

Hoi hoi!! Wat een lang verhaal dit keer! :) helemaal leuk! mooie foto's weer zeg, dat water met die bergen op de achtergrond, super! En wij hier maar aan het werk! ;) hahah. Jullie hebben het verdiend hoor, na al het harde werken! :D Have fun!! liefs...

nils op 10 november 2009 om 01:43

Dat lopen doet je goed bernd:D Lekker ook, om gewoon buiten te kunnen zwemmen nu. Ik verlang nu alweer naar de zomer. Geluksvogels ;). Groetjes vanuit grauw goor.

pa en ma op 10 november 2009 om 10:04

tjonge jonge, wat een krachtpatsers....... dat belooft wat bij thuiskomst! Is Bernd al uit de doolhof of moet jij nu verder rijden. Schitterend vind ik die foto waar jullie beiden op staan in de gletsjer!! Welterusten voor straks...... groetjes pa en ma

Naam: Email: Reactie:

• Album: Christchurch; Foto: IMG_1493.JPG
  • Album: Christchurch; Foto: IMG_1492.JPG
  • Album: Christchurch; Foto: IMG_1489.JPG

Welkom op de blog van Bernd en Sabine, wij zijn 2,5 maand met een camper op rondreis in Nieuw-Zeeland. Met deze blog willen we jullie op de hoogte te houden van ons en onze avonturen. Veel lees plezier en vergeet niet om een berichtje achter te laten...